poniedziałek, 2 września 2013

Hiszpański :)

Jedna z czytelniczek poprosiła mnie żebym zrobiła ten post :) Jak sam tytuł mówi chodzi mi o hiszpański.
Więc poprosiła mnie żebym uczyła hiszpańskiego :0 No cóż musiałam się zgodzić xD Więc zaczynajmy:

    K  U  R  S      H  I  S  Z  P  A  Ń  S  K  I  E  G  O      :)

Zaimki osobowe :

yo - ja 
tú-ty
él-on
ella-ona
usted-pan/pani


nosotros- my
vosotros-wy 
ellos-oni
ellas-one
ustedes-panowie/panie

UWAGA!

W języku hiszpańskim przy odmianie czasownika zazwyczaj opuszczamy zaimki opuszczamy,ponieważ ,tak jak w języku polskim odmienione formy czasownika posiadają różne końcówki dla każdej osoby.Zaimki są używane,gdy chcemy podkreślić że chodzi nam o konkretną osobę :

Soy yo,no tú-(Ja jestem, nie ty.)

Odmiana czasownika ser  (być)

Yo soy -Ja jestem
Tu eres-Ty jesteś

Él es-On jest
Ella es-Ona jest

Usted es - Pn/Pani jest

UWAGA!

Czasownik ser,który jest nie regularny,używamy do określenia cech stałych,pochodzenia oraz przynależności osoby lub przedmiotu.W przypadku osoby określamy też zawód oraz cechy charakteru.

Soy espaňol.(Jestem Hiszpanem.)
La taza es de China (Filiżanka jest z Chin.)

Więcej słówek i zwrotów :

buenas tardes-dzień dobry (po południu)
buenas noches-dobry wieczó/dobranos
buenas dias-dzień dobry
hola!-cześć
hasta luego-do zobaczenia
hasta pronto/hasta ahora-do szybkiego zobaczenia
Adiós-żegnaj
te presento a......-przedstawiam ci......
a mi amigo Juan-Mojego kolegę Juliana
soy polaco-Jestem Polakiem
vivo en..-mieszkam w .....
en un pueblo cerca de.....-w miasteczku blisko
soy estudiante......-jestem studentem.....
estudio en la universidad-studiuję na uniwersytecie
trabajo en...-pracuję w.....
en la oficina-w biurze
muchas gracias-bardzo dziękuję
nuestra escuela-nasza szzkoła
me voy de Polonia-wyjeżdżam z Polski
la ciudad natal-rodzinne miasto
el avión - samolot
al tren-pociąg
viajar-podróżować
juntos-razem
el mismo-ten sam
encantado de conocerte-miło mi cię poznać
hoy-dziś
¿Cómo se llama usted?-Jak się pan/pani nazywa?
me llamo-nazywam się



To tyle papa :)



































































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz